1. Welke maatregelen nemen jullie tegen de verspreiding van het coronavirus?

Jouw gezondheid en die van onze bezorgers staat altijd voorop. Daarom houden we ons strikt aan de richtlijnen en adviezen van de overheid. Zo bezorgen we op dit moment contactloos. Daar kun je hieronder meer over lezen. Verder werken onze chauffeurs en magazijnmedewerkers in shifts en vragen wij medewerkers met een verkoudheid of griepklachten thuis te blijven. Ook houden we ons aan alle aangescherpte hygienevoorschriften, zie voor meer informatie punt 7.


2. Ik lees dat er contactloos wordt bezorgd. Wat houdt dat in?

Onze bezorger overhandigt de bestelling niet rechtstreeks maar zet de bestelling voor de voordeur en neemt daarna wat afstand. We brengen de bestelling dus ook tijdelijk niet als extra service naar binnen. Mocht dit een probleem vormen, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Zo kunnen we samen kijken naar een gepaste oplossing.


3. Jullie komen mijn aangemelde retour ophalen. Wat moet ik doen?

Bij het arriveren van onze bezorger, willen wij je vragen zelf de bestelling buiten te zetten. Zo kan onze bezorger ze zonder direct contact weer meenemen. Het is momenteel niet mogelijk om jouw bestelling bij Musthaves af te geven.


4. Ik kan de bestelling niet zelf naar binnen tillen, kunnen jullie een uitzondering maken?

Mocht het voor jou niet mogelijk zijn om zelf de bestelling te tillen, bijvoorbeeld omdat je slecht ter been bent, dan zoekt onze klantenservice samen met jou een passende oplossing. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.


5. Verwachten jullie een vertraagde levertijd?

Wij verwachten niet directe problemen omtrent de eigen bezorging. Mocht dit wel het geval zijn, dan proberen wij je hier tijdig van op de hoogte te stellen. Het kan namelijk zijn dat een levering vertraging oploopt door een minimale bezetting van chauffeurs ivm ziekte. PostNL heeft inmiddels aangegeven dat het erg druk is met online bestellingen. Veiligheidsmaatregelen zorgen er voor dat ze veel minder snel pakketten kunnen verwerken. Dit kan dus invloed hebben op de levertijd. Ook bieden zij pakketten nog maar 1 keer aan. Niet thuis? Dan wordt het pakket terug naar de afzender gestuurd ivm de veiligheidsmaatregelen. Wij en PostNL hopen dat je begrip hebt voor deze zeer uitzonderlijke situatie waarin we ons nu bevinden.


6. Komen er producten uit besmette gebieden? En zijn deze leverbaar?

De overheid heeft geen waarschuwing afgegeven voor producten uit besmette gebieden. Daarom zijn alle producten nog gewoon leverbaar. Zodra dit verandert, zie je dat meteen op onze website.


Jullie laten bestellingen ook via PostNL bezorgen en derde partijen. Wat kan ik verwachten?

Uiteraard nemen ook onze samenwerkende leveranciers maatregelen. Lees hier de maatregelen vanuit PostNL.


7. Hoe gaan jullie om met hygiene en de veiligheid van jullie medewerkers?

Jouw gezondheid en die van onze bezorgers staat altijd voorop. Daarom houden we ons strikt aan de richtlijnen en adviezen van de overheid. Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM.
  • Bij verkoudheid of andere griepklachten vragen we onze bezorgers en andere collega's om thuis te blijven. Ook werken wij zoveel mogelijk vanuit huis.
  • We vermijden fysiek contact, houden afstand en schudden geen handen.
  • Het stuur van onze bussen en alle apparaten die we gebruiken om bestellingen te leveren worden na iedere rit gedesinfecteerd.
  • We hebben iedereen gevraagd om regelmatig de handen te wassen met water en zeep, vooral voor en na de pauze.



8. Kan ik jullie bellen of mailen voor vragen?

Onze klantenservice is momenteel druk met het beantwoorden van vragen omtrent het Coronavirus. Dit kan betekenen dat de wachttijd telefonisch op sommige momenten langer is dan je van ons gewend bent. Dit geldt ook voor het beantwoorden van mails. Uiteraard streven wij ernaar alle vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen dan ook je begrip hiervoor. Voor meer vragen over je bestelling, bekijk onze pagina Veelgestelde Vragen.




9. Ik kan jullie niet bereiken of de verbinding wordt verbroken, wat nu?

We merken soms dat het telefoonverkeer overbezet raakt. Er is geen storing maar het netwerk is op dat moment overbelast. We hopen op jouw begrip hiervoor en dat je, indien dit het geval is, het nog een keer wilt proberen. Vanwege het Coronavirus hebben mensen in het algemeen veel vragen voor verschillende organisaties en bedrijven. Hierdoor wordt er een beroep gedaan op het netwerk. Helaas ligt dit buiten onze macht.