Product toegevoegd aan winkelwagen
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag voor ons? Wellicht dat je het antwoord op deze pagina kunt vinden! Wij streven ernaar om zo duidelijk en transparant mogelijk te zijn naar onze consumenten zodat wij de perfecte vertrouwensband met elkaar op kunnen bouwen. Hieronder hebben wij een selectie samengesteld van vragen en antwoorden zodat je precies weet wat je van ons en onze service mag verwachten. Staat je vraag er toch niet tussen, kom je er niet helemaal uit of heb je gewoon zin in een leuk gesprek met onze klantenservice? Dan kun je onderaan deze pagina onze contactgegevens vinden.Bestellen
Hoe vind ik het juiste product?
Er zijn meerdere mogelijkheden om een product te vinden:
- Bekijk de categorieën in het menu aan de bovenzijde;
- Maak gebruik van de filters om een zoekopdracht te verfijnen;
- Gebruik de zoekbalk bovenaan de pagina. Je kunt zoeken op merk, productnaam, omschrijving, EAN-code of productnummer.
Twijfel je tussen verschillende artikelen, of heb je advies nodig bij je aankoop? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Hoe plaats ik een bestelling?
Ga naar het product van je keuze.
Klik op de gele button rechts In winkelwagen
Je krijgt direct een overzicht van je winkelwagen inhoud te zien. Deze kun je wegklikken om verder te winkelen, klikken op Winkelwagen om het uitgebreide overzicht van je winkelwagen te zien, of klik op Ga door naar afrekenen om je bestelling te plaatsen
Vul als je bestelling compleet is je gegevens in en doorloop de stappen. Tijdens je eerste stap kun je je gegevens invoeren zoals factuuradres en bezorgadres. Vervolgens kun je naar stap twee waarbij je je gewenste betaalmethode kunt kiezen.
Wanneer je je gegevens hebt ingevuld en je betaalmethode hebt gekozen, kun je op de button Kopen klikken om de bestelling af te ronden.
Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvangt je een orderbevestiging op het e-mailadres dat je tijdens het bestellen hebt ingevuld. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan je ongewenste mail of spambox. Nog steeds niets? Neem dan contact op met de klantenservice.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, vragen wij je een mail te sturen naar klantenservice@dcstores.nl. Zorg dat je ‘annuleren’ duidelijk in de onderwerpsregel plaatst, dan kunnen wij dit zo spoedig mogelijk verwerken. Producten waarbij maatwerk is verricht kunnen niet worden geannuleerd.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen
Het is natuurlijk mogelijk dat je in al je enthousiasme een typ-fout in e-mailadres hebt gemaakt. Ook is de kans aanwezig dat onze berichtgeving als spam wordt gezien en dat de orderbevestiging in je ongewenste e-mail map is terechtgekomen. Mocht dit het geval zijn dan kan je ons bereiken via de mail of telefoon om het zo spoedig mogelijk op te lossen. Het telefoonnummer en onze e-mail vind je onderaan de pagina.
Worden mijn gegevens veilig behandeld?
Jazeker, in onze Privacy Policy gaan wij heel nauwkeurig met jouw privacy om. Mochten er onverhoopt toch nog onbeantwoorde vragen zijn, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Krijg ik een traceercode van mijn bestelling?
Wanneer je bestelde musthave met onze bezorgpartners DPD of PostNL wordt verzonden, dan krijg je per e-mail een traceercode van je bestelling.
Moet ik verzendkosten betalen?
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de € 75,- is de verzending binnen Nederland geheel gratis! Voor bestellingen met een lagere orderwaarde, dan wordt er € 3,95 verzendkosten in rekening gebracht. Woon je in het Waddengebied van Nederland en kan het bestelde product niet op de post? Dan berekenen wij een meerprijs. Deze prijs kan variëren vanwege het formaat en gewicht van jouw gekozen musthave dus hiervoor zullen wij persoonlijk contact met je opnemen om deze te bespreken. We verzenden niet naar Belgie.
Wat is mijn ordernummer?
Het ordernummer vind je eenvoudig bij je orderbevestiging of in je account. Het nummer begint met MH100 waarop 6 cijfers volgen. Om je zo spoedig en correct mogelijk van dienst te zijn, zorg dan dat je dit ordernummer bij de hand hebt wanneer je contact met ons opneemt. Ook voor contact via de mail vragen wij je altijd het ordernummer te vermelden voor een zo spoedig mogelijke reactie.
Betalen
Met welke betaalmethodes kan ik op Musthaves betalen?
Het is mogelijk om te betalen met de volgende methodes:
- iDEAL
- Achteraf betalen met Klarna (gratis)
- Gespreid in 3 gelijke termijnen betalen met Klarna (gratis)
- Mastercard
- VISA
- American Express
- PayPal
Kan ik ook achteraf of in termijnen betalen?
Dat is mogelijk! Achteraf betalen kan met onze betaalpartner Klarna. Met deze methode hoef je pas te betalen ná dat je je bestelling van ons hebt ontvangen, zonder bijkomende kosten! Zij zullen je dan de factuur toesturen die je gemakkelijk online binnen je vertrouwde bankomgeving kunt betalen. Meer informatie hiervoor kun je vinden op onze Klarna informatiepagina. Je bestelling in 3 gelijke termijnen betalen kun je ook doen met Klarna PAY3. Zij bieden je de mogelijkheid om het bedrag in 3 gelijke termijnen te spreiden; het eerste termijn betaal je na het plaatsen van je bestelling waarna deze direct al in behandeling wordt genomen. Het tweede termijn hoef je dan pas na 30 dagen te betalen en het derde en laatste termijn betaal je dan pas na 60 dagen. Gratis en zonder rente.
Waarom lukt het niet om met Klarna of Klarna PAY3 te betalen?
Klarna geeft jou graag de mogelijkheid om achteraf te betalen. Op het moment dat je bestelt checken we binnen een seconde een groot aantal factoren. Denk hierbij aan je persoonsgegevens, geboortedatum, het bestelbedrag, de webshop waar je bestelt en meer. Op basis van deze combinatie van gegevens proberen zij in te schatten of jij je bestelling achteraf kunt betalen.
Lukt het niet om een bestelling te plaatsen met Klarna of Klarna PAY3? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna voor meer informatie.
Mijn betaling mislukt of wordt geweigerd, wat kan ik hier aan doen?
Om je zo snel mogelijk hierbij te helpen, kun je het beste telefonisch contact met onze klantenservice opnemen. Na kantooruren kun je ons eenvoudig een e-mail sturen met de vermelding van het probleem. Wij proberen de volgende werkdag je mail zo spoedig mogelijk te behandelen.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Na de bestelling ontvang je de orderbevestiging, dit is tevens je factuur.
Hebben jullie ook kortingsacties?
Wij hebben regelmatig acties, aanbiedingen en kortingen! Houd onze social media in de gaten om als eerste te weten wat er aan gaat komen. Het gehele overzicht van de lopende acties vind je op onze Aanbiedingen pagina in de navigatiebalk. Ook hebben wij momenteel een kortingscode waarmee je 5 Euro korting ontvangt! Hier zijn enkele voorwaarden op van toepassing, deze kunt u vinden door te klikken op volgende link.
Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
De kortingscode kun je toepassen in het overzicht van je winkelwagen inhoud onder het kopje Heb je een kortingscode?. Heb je deze gemist en heb je al je gegevens al ingevuld? Geen probleem, je kunt de kortingscode ook toepassen tijdens het kiezen van je gewenste betaalmethode. Het zou zonde zijn om dat natuurlijk te missen.
Levertijd & bezorging
Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?
De levertijd van een product staat op iedere product-pagina direct onder de winkelwagen knop weergegeven. Ook staat de levertijd van de bestelling in de ontvangen orderbevestiging. Producten die op voorraad zijn en binnen de formaten van onze bezorgpartners vallen, worden dezelfde werkdag nog verzonden mits de bestelling vóór 16:30 uur is geplaatst. Grotere producten zoals banken en kasten, zullen wij met onze eigen transportservice of een externe vervoerder komen bezorgen. Hiervoor zullen wij van te voren contact met je opnemen om de bezorgafspraak in te plannen. Mocht de voorgestelde bezorgdag niet uitkomen voor je, dan zullen wij je inplannen voor een zo spoedig mogelijke nieuwe bezorgdag. Hierdoor kan de levertijd verschillen.
We doen ons uiterste best om je bestelling binnen de levertermijn of het afgesproken moment te leveren, maar wij kunnen dit niet altijd garanderen. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, doen wij ons uiterste best om je hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen.
Wat is de status van mijn bestelling?
Zodra de bestelling wordt verzonden, sturen wij een e-mail met een zendingsnummer, hiermee kun je de status van je bestelling na 00.00 uur volgen via de website van de diverse bezorgdiensten.
Er zijn twee uitzonderingen:
- Grote producten zoals banken en kasten worden geleverd door eigen of externe transportservice. Op de dag van bezorging kan onze klantenservice jouw pakket volgen en het verwachte tijdstip aangeven. Wij geven je altijd de mogelijkheid om een half uur voor levering een telefoontje hierover te ontvangen, indien gewenst kun je dit aangeven tijdens het inplannen van de afspraak voor levering.
- Producten die door de brievenbus passen, worden als brievenbuspost behandeld. Het is niet mogelijk de status van deze bestelling te volgen.
Mijn pakket is niet aangekomen, wat nu?
Neem dan direct contact met ons op, wij zullen het tot de bodem uitzoeken waar het mis is gegaan en proberen je bestelling alsnog zo snel mogelijk bij je geleverd te krijgen.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Dit is natuurlijk verre van de bedoeling en komt gelukkig vrijwel nooit voor. Mocht het toch onverhoopt voorkomen, dan zullen wij je voorzien van een gratis retourlabel of, indien het te groot is voor de post, deze kosteloos bij je op komen halen. Vanzelfsprekend zullen wij je dan alsnog het juiste artikel opsturen.
Wat als ik mijn bestelling niet in ontvangst kan nemen?
Wanneer je niet aanwezig bent op het moment dat de bestelling wordt bezorgd, dan zal de bezorgdienst een kaartje achterlaten of u per e-mail informeren.
Heb je een bank, kast of ander groot artikel besteld? Dan wordt dit bezorgt of een externe vervoerder. Wij zullen dan altijd op voorhand contact met je opnemen om een afspraak te maken voor levering. Ben je toch onverhoopt niet thuis tijdens het afgesproken tijdvak? Dat is uiteraard geen probleem, je kunt onze planning tot 15:00 op de werkdag vóór levering bellen om deze uit de route te halen. Gebeurt dit na 15:00 of als onze chauffeur voor een dichte deur staat, dan zijn wij genoodzaakt hiervoor kosten te regelen.
Wat gebeurt er als ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
Indien mogelijk en het geen bijproduct betreft (denk hierbij aan bed-lade bij een bed of interieurpakket bij een kast), zullen wij het voorradige product zo snel mogelijk leveren. Heb je liever dat wij de bestelling in 1 keer compleet bij je komen leveren? Ook dat is geen probleem, neem dan even contact met ons op om je voorkeur te bespreken.
Retourneren
Wat is mijn retourtermijn?
Officieel beschik je te allen tijde over een bedenktijd of retourtermijn van 14 dagen. Wij gaan hier graag een stapje in door en bieden een retourtermijn van maar liefst 30 dagen aan!
Kan ik zelf in persoon retourneren bij jullie in Terheijden?
Ja, dit is mogelijk. Dit kan alleen van maandag t/m vrijdag van 10-16 uur. Zorg er wel voor dat er een retourformulier bij is gevoegd. Wij controleren bij ontvangst niet op conditie van artikel. Dit zal plaatsvinden binnen 2 weken na ontvangst. Wij tekenen niet voor schadeloze ontvangst. U kunt eventueel een foto nemen van afgifte.
Hoe annuleer en retourneer ik een bestelling?
Annuleren kun je, indien het geen zakelijke bestelling is, probleemloos annuleren zolang wij deze nog niet naar je hebben verzonden. Om een bestelling te retourneren kun je gebruik maken van het retourformulier dat standaard is bijgesloten bij je orderbevestiging.
Wat is het retouradres?
Ons retouradres is: DC STORES BV, Bredaseweg 37, 4844CK in Terheijden, Nederland. Dit adres kun je tevens vinden op het adreslabel van het retourformulier.
Wat zijn de retourkosten
Kun je het pakket via PostNL of een andere pakketservice zoals GEBR8.com, UPS of DHL terugsturen? Dan gelden de retourkosten van deze transporteur.
Ik heb betaald met Klarna, Klarna PAY3 of Paypal, heeft dit gevolgen?
Na het ontvangen van je geretourneerde product zullen wij het reeds overgemaakte bedrag terugstorten. Heb je de factuur nog niet voldaan? Dan zullen wij deze voor je ongedaan maken. Het ongedaan maken van de factuur of het terugstorten van het aankoopbedrag, zal uiterlijk binnen 14 kalenderdagen geschieden.
Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Nadat wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als waarmee de bestelling was geplaatst. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.
Heb je betaald via Klarna, Klarna PAY3 of Paypal? Ook dan zal het bedrag binnen 14 kalenderdagen teruggestort worden Voor Klarna PAY3 zullen dan de eventuele overige termijnbetalingen stop worden gezet.
Als je een Musthaves Giftcard hebt gebruikt voor de betaling, dan wordt deze in waarde hersteld. Je kan de Giftcard dan voor een nieuwe bestelling gebruiken. Bewaar daarom de Giftcard of de codes hiervan goed na gebruik, deze zijn niet meer op te vragen achteraf.
Duurzame verzending
Verzenddozen hergebruiken!
Wij gebruiken al jaren hergebruikte dozen voor verzending van onze pakketten. Niks nieuws voor Musthaves.nl , waarom altijd maar nieuwe dozen kopen? Soms ontkomen we er niet aan, maar we proberen zo vaak mogelijk een gebruikte doos in te zetten voor verzending.
Vulmateriaal in de dozen
We hebben reeds enige jaren een machine / schredder die onze dozen en ander kartonmateriaal vermaalt tot vulmateriaal voor het verzenden van artikelen. We vullen hiermee de "gebruikte" dozen op om schades te voorkomen in transport. Hiermee besparen we vele bomen die voor dit doel gekapt worden elk jaar.
Groene bezorging door DPD transportdienst
Musthaves gebruikt DPD voor het bezorgen van kleine pakketten tot de consument. We hebben DPD hier voor gekozen met de volgende reden, ik citeer: DPD is de enige pakketservice in Nederland die kosteloos al haar pakketten CO2-neutraal laat vervoeren. Dit doen wij door CO2-uitstoot te reduceren en te compenseren.
Klachten
Ik mis een onderdeel van mijn bestelde product. Hoe nu verder?
Wanneer er een onderdeel mist van je geleverde product, zullen wij je dit uiteraard zo snel mogelijk nasturen. In dat geval kun je ons het beste een mail sturen met de uitleg wat je mist van welk artikel, het gemakkelijkst kun je dit doen aan de hand van de montagehandleiding waar alle onderdelen zijn gemerkt of genummerd. Zelf beschikken wij niet over reserveonderdelen maar zullen het dan direct vanuit onze leverancier nasturen.
Mijn bestelde product is kapot of beschadigd. Hoe nu verder?
Heb je een kapot, beschadigd of foutief onderdeel bij je bestelde product geconstateerd? Ook dan kun je ons het beste een mail sturen met een duidelijke foto en uitleg over welk onderdeel van welk artikel dit is, het gemakkelijkst kun je dit doen aan de hand van de montagehandleiding waar alle onderdelen zijn gemerkt of genummerd. Zelf beschikken wij niet over reserveonderdelen maar zullen het dan direct vanuit onze leverancier nasturen. Let wel, dit dient binnen 48 uur na ontvangst te worden doorgegeven. Het is daarom belangrijk dat je goed je bestelling na ontvangst controleert om teleurstelling te voorkomen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de door ons verrichtte diensten of services. Niet alleen voor jou als consument, maar ook voor ons omdat kwaliteit en service onze belangrijkste kernwaarden zijn. Behalve het verzorgen van een unieke collectie en aanbod, staat een goede service, communicatie en klantvriendelijkheid altijd voorop. Daarom vragen wij je vriendelijk om de klacht of opmerking via de e-mail aan de afdeling klantenservice door te geven, dit kan naar klantenservice@dcstores.nl met als onderwerp Klacht samen met vermelding van je bestelnummer. Na aanmelding van de klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je vervolgens binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht voorzien van een inhoudelijk bericht. Indien het meer tijd nodig heeft dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht dit niet op prijs gesteld worden dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Musthaves.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de de Geschillencommissie (SGC) welke bereikbaar is via www.sgc.nl.
Hoe behandelen wij je klacht?
Wij streven naar een snelle afwikkeling van de klacht. Afhankelijk van de drukte zullen wij je binnen 24 uur (weekend niet meegeteld) voorzien van een reactie. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, streven wij er naar om je te hebben voorzien van een passende oplossing. Dit zullen wij doen samen met onze leverancier om je hierbij zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Garantie
Hoelang geldt de garantie die Musthaves geeft?
Wij bieden een standaard garantietermijn van 2 jaar aan, die ingaat na de levering van het product. Meer informatie over ons garantiebeleid kun je vinden op onze pagina Garantie.
Zakelijk bestellen
Kan ik bij Musthaves ook een zakelijke bestelling plaatsen?
Het is mogelijk om een zakelijke bestelling te plaatsen, mits het bedrijf in Nederland of België is gevestigd en je beschikt over een Nederlands of Belgisch paspoort. Indien je beschikt over een Belgisch BTW nummer en de levering is op een bestaand adres in België, dan is BTW vrij bestellen mogelijk. Wij behouden ons het recht voor niet te leveren in Belgie. Let wel, dit dient vooraf gecommuniceerd te worden via e-mail. We kunnen dit achteraf niet meer verwerken en/of aanpassen. Scholen, overheid, musea en instellingen kunnen direct hun bestelling doorgeven online of per e-mail middels inkoopnummer. Voor meer informatie kun je de uitgebreide voorwaarden nalezen op onze pagina Zakelijk bestellen.
Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
Kun je aan onze voorwaarden voor het zakelijk bestellen voldoen, dan is zakelijk bestellen uiteraard mogelijk. Mail hiervoor naar klantenservice@dcstores.nl. Wij zullen je dan met alle plezier verder helpen. Let wel, nieuwe klanten dienen altijd op voorhand contact met ons op te nemen in verband met het verstrekken van de bedrijfsgegevens. Wij houden ons het recht voor om een credit-check te laten uitvoeren of de aanvraag te weigeren zonder opgave van reden.
Welke betaalmethoden zijn er van toepassing op een zakelijke bestelling?
Dit kan per overschrijving aan de hand van de opgestelde factuur, hierop staan onze benodigde bankgegevens vermeld. Daarnaast kunnen wij je voorzien van een betaallink om te betalen met iDeal of Bancontact/Mistercash. Deze betaallink is tevens te voldoen met creditcard, indien daar je voorkeur naar uit gaat vernemen wij dat graag van te voren. Hier zal een toeslag van 3% voor in rekening worden gebracht.
Kan ik met een Belgisch BTW-nummer zakelijk bestellen?
Ja, dit is wellicht mogelijk. Ook hier voor dien je ons dan een mail te sturen met de betreffende gegevens inclusief BTW nummer. We hanteren wel voorwaarden om te bestellen tegen 0% BTW. Wij zullen je dan tijdens werkdagen uiterlijk binnen 24 uur beantwoorden. Het is helaas niet mogelijk om via het reguliere bestelproces BTW-vrij te bestellen en kunnen wij dit ook niet meer achteraf verrekenen.
Contact
Op welke manier kan ik contact opnemen met Musthaves?
Wij zijn zowel via telefoon als per e-mail te bereiken, deze kun je vinden onderaan deze pagina. Onze klantenservice is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 13:00 tot 17:00. Voor contact via e-mail kun je mailen naar klantenservice@dcstores.nl.
Wat zijn de openingstijden?
Ons kantoor is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 13:00 tot 17:00 Let op, niet toegankelijk voor particulieren. Dit i.v.m. veiligheidsvoorschriften.
Hebben jullie een showroom?
Ja, wij beschikken over een showroom. Hier staan enkele merken zoals Aura Peerperkorn, Eleonora etc.
Mijn vraag staat niet in deze lijst, wat nu?
Neem dan even contact met ons op om je vraag beantwoord te krijgen. Dit kan via onderstaande contactgegevens.
Contactinformatie