Ruilen en Retourneren
 

Ruilen en Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat je onverhoopt niet geheel tevreden bent met je aankoop. In dit geval sta je natuurlijk in je volste recht om dit te retourneren, mits het voldoet aan de retourvoorwaarden en dit geschiedt binnen de aangegeven retourtermijn van maar liefst 30 dagen. Uiteraard zijn er wel enkele voorwaarden waar rekening mee gehouden moet worden. Het is verstandig deze door te nemen, vóór het uitpakken van je bestelling zodat je zeker weet waar je aan toe bent.

Hoe stuur ik een musthave retour?

Stap 1: Vul je retourformulier in
Zonder retourformulier weten wij natuurlijk niet waar het pakket vandaan komt of bij welke bestelling het hoort. Het retourformulier kun je vinden in je orderbevestiging die je direct na het plaatsen van je bestelling hebt ontvangen. Print deze uit en vul deze in zodat je verzekerd bent van een zo spoedig mogelijk retourproces.

Stap 2: Verpak het artikel zoals je het van ons hebt ontvangen
De verpakking waar het mee is verstuurd is vaak zo gemaakt, dat het de meeste lichte transportschade kan overleven. Zo weet je zeker dat het ook zo weer bij ons aankomt.

Stap 3: Vervoer
Vrijwel altijd kun je het artikel terugsturen met dezelfde transportservice als waarmee je het hebt ontvangen. Hieronder kun je de bezorgpartners vinden waar wij mee samenwerken en hoe deze het beste te retourneren.

DPD / PostNL Pakketten die zijn verstuurd middels DPD of PostNL, kunnen weer terug worden gestuurd door deze af te geven bij een DPD / PostNL of Bpost punt. Voor zowel ons als voor de consument, gelden dezelfde pakketvoorwaarden met betrekking tot formaat en gewicht. De kosten hiervoor variëren wel van formaat tot formaat, de tarieven hiervoor zijn te vinden op de volgende pagina: postnl.nl/tarieven. Daarnaast ben je uiteraard geheel vrij in de keus voor een andere transportfirma. Hier zouden wij graag op voorhand over worden geïnformeerd zodat wij weten wanneer wij de retourzending kunnen verwachten.

Eigen transport / Ben Becker Dit gaat vooral om pakketten die buiten het standaard formaat van bovenstaande bezorgpartners vallen. Deze zendingen worden altijd op afspraak door ons of door transportfirma Ben Becker verzonden. Voor consumenten uit zowel Nederland als België, kun je deze het gemakkelijkst terugsturen via transportfirma Brenger. De kosten hiervoor kun je gemakkelijk online berekenen op brenger.nl. Daarnaast kunnen wij voor Nederlandse consumenten (met uitzondering van de Waddeneilanden) retourzendingen op aanvraag verzorgen met onze eigen transportservice. Dit kun je aanvragen middels het online retouraanvraag formulier welke je kunt vinden onderaan deze pagina. Let wel, dit is niet altijd mogelijk en zal per aanvraag worden beoordeeld. De kosten voor eigen bezorgservice wordt berekend op de grootte van het pakket en de regio waar dit opgehaald wordt. Uiteraard ben je geheel vrij om dit op voorhand te informeren, mocht je hier over twijfelen. Let wel dat wanneer je een retourzending met Brenger.nl in wilt plannen dit alleen mogelijk is van maandag tot en met vrijdag van 9.00h tot 17.00 uur. Let op: Het is niet mogelijk om zelf fysiek te retourneren. U heeft geen toegang tot het magazijn. Pakketten worden ook niet aangenomen.

Stap 4: Een klein beetje geduld
Onze retourafdeling gaat je retourzending zo snel mogelijk in behandeling nemen en verwerken. Wij streven ernaar om jouw retourzending binnen 3 werkdagen na ontvangst in ons magazijn te verwerken en dit door te geven aan onze administratie. Als de retourzending aan onze voorwaarden voldoet, ontvang je binnen 10 werkdagen netjes het gehele aankoopbedrag terug via dezelfde weg als waar de bestelling mee is gedaan.

Enkele voorwaarden om rekening mee te houden

  • De retourzending moet zijn voorzien van een ingevuld retourformulier.
  • Het product dient binnen de retourtermijn van 30 dagen te worden aangemeld. De retourtermijn gaat in op het moment dat je het product van ons hebt ontvangen.
  • Het product dient binnen 14 dagen na het aanmelden naar ons te worden verstuurd.
  • Het retourpakket dient in de originele verzendverpakking teruggestuurd te worden. Indien niet mogelijk, is een andere verpakking toegestaan mits dit gelijk staat aan de verpakking waar je het in ontvangen hebt. Producten met een kunststof blisterverpakking zoals douchestangen en douchegordijnen etc. dienen onbeschadigd en ongeopend geretourneerd te worden. Deze zijn voldoende te inspecteren zonder geopend te worden. De richtlijn om rekening mee te houden is om het zo terug te sturen zoals je ook zou willen ontvangen.
  • Het retourrecht komt te vervallen wanneer het product is gemonteerd. Mocht dit het geval zijn dan kan het product enkel worden geretourneerd in overleg.
  • Voor zendingen middels pakketdiensten kun je op de laatste pagina van het retourformulier ons adreslabel vinden. Schrijf deze over op een papier of print deze uit en plak deze duidelijk zichtbaar op de omdoos. Schrijf het adres niet over op de omdoos zelf.
  • Gebruik geen duct tape of andere hardnekkige tapesoorten op de originele product verpakking. Op de omdoos is dit geen probleem.
  • Let wel, als consument ben je te allen tijde verantwoordelijk dat het pakket in goede staat door ons wordt ontvangen. Is er bij constatering van schade en/of breuk sprake van waardevermindering aan het product, dan wordt dit verrekend met de terugbetaling.
  • Het aankoopbedrag, mits bijgesloten ingevuld retourformulier, wordt uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na het verwerken gecrediteerd.
  • Zakelijke bestellingen kunnen niet retour. Wij behouden ons te allen tijde het recht voor zakelijke retouren te weigeren.

Producten die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht

  • Producten die samen met beide partijen tot stand zijn gekomen. Denk hierbij aan op maat gemaakte meubels, specifieke bekleding of een kleurcode die is doorgegeven.
  • Kabels en/of snoeren die speciaal naar wens op maat zijn gesneden.
  • Douchegordijnen en anti-slipmatten die uit de verpakking zijn geweest. Vanwege hygiënische overwegingen kunnen wij dit niet retour nemen.
  • Lichtbronnen, zowel de individueel bestelde als de met de product meegeleverde lichtbronnen. Gezien deze gevoelig zijn voor spanningen/bliksem/overbelasting op het lichtnet kunnen wij niet de correcte levensduur garanderen. We geven echter wel garantie dat deze heel aankomen, test deze ook direct zodra je deze hebt ontvangen.

Vul hieronder je gegevens in voor de aanvraag van je retourzending groot transport


To Top